x تبلیغات
سبک سازی ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل

سبک سازی ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها به رغم برتری که نسبت به مصالح سنتی دارند امروزه در صنعت ساخت و ساز به شدت مورد توجه قرار گرفته اند و بسیاری از افراد امروزه برای پوشش دهی سا

سبک سازی ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل

 

سبک سازی ساختمان از چه جهاتی اهمیت دارد؟

همانطور که می دانیم کشور ایران جزء یکی از کشورهایی زلزله خیز است و در صورتی که از مصالح سنگین برای ساخت سازه های ساختمانی استفاده شود احتمال آسیب دیدگی در هنگام  بروز زلزله بسیار زیاد خواهد بود.ساندویچ پانل مصالحی هستند که با توجه به وزن بسیار سبکی که دارند بهترین گزینه برای ساخت و ساز به حساب می آیند و استفاده از آنها موجب می شوند وزن سازه های ساخته شده با این مصالح به طرز چشمگیری کاهش یابد. لذا در صورت استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت سازه های ساختمانی در هنگام وقوع زلزله خسارت های جانی و مالی کمتری به بار خواهد آمد و این امر یکی از مزایای ساندویچ پانل ها است.

 

در گذشته در صنعت ساختمان سازی از مصالحی مانند خشت، آجر و سنگ استفاده می شد که در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم هستند اما به دلیل ساختاری که دارند در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله، آتش سوزی یا سیل مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهند و این یکی از معایب مصالح سنتی است.

با توجه به این موضوع که امروزه سبک سازی ساختمان نقش بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده است و از طرفی خسارت های مالی و جانی ساختمان هایی که با مصالح سنتی ساخته می شوند بسیار زیاد است، تکنولوژی های جدیدی برای تحقق بخشیدن به این هدف به کار گرفته شده است.یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی که امروزه به منظور سبک نمودن سازه ها استفاده می شود، مصالحی به نام ساندویچ پانل ها هستند.ساندویچ پانل ها به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارند در مصرف انرژی به میزان زیادی صرفه جویی می کنند و این یکی از دلایل محبوبیت این مصالح ساختمانی است.

11

چه روش هایی برای سبک سازی ساختمان ها وجود دارد؟

به طور کلی از دو راه به منظور سبک سازی سازه ها می توان استفاده نمود.یکی از این روش ها این است که اگر می خواهید از مصالح سنگین استفاده کنید سعی کنید از مصالح کمتری برای ساخت سازه ی خود بهره بگیرید که تا حدودی بتوانید از وزن سازه مورد نظر بکاهید.روش دوم استفاده از مصالح مدرن مانند ساندویچ پانل است که در دو نوع سقفی و دیواری موجود و برای پوشاندن سقف یا دیوار سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از نکاتی که همواره بایستی به آن توجه داشته باشید این است که نصب و اجرای پانل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورتی که زیر نظر متخصصان مجرب انجام شود طول عمر سازه ای که با این مصالح ساخته می شوند، بیشتر خواهد شد. در غیر اینصورت سازه های ساخته شده با ساندویچ پانل عمر و دوام چندانی نخواهند داشت.

بیشترین وزن ساختمان به قسمت هایی مانند دیوار، کف و ستون ها مرتبط است و در صورتی که مصالحی با وزن سبک برای ساخت سازه ها استفاده شود وزن کلی سازه ها کاهش پیدا خواهد و این یکی از نکات مثبت ساندویچ پانل ها است.

با توجه به تمام مزایای ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری از جمله مصالح سبک ساختمانی هستند که علاوه بر طول عمر بالایی که دارند، قیمت مناسبی هم دارند.لذا بسیاری از مهندسان و معماران به راحتی می توانند برای ساخت سازه های خود از این مصالح پیش ساخته کمک بگیرند.

12

همانطور که در این مقاله ذکر شد ساندویچ پانل یکی از انواع سازه های پیش ساخته است که می تواند به سبک سازی ساختمان کمک فراوانی نماید.اما شاید بسیاری از افراد اطلاعات دقیقی در مورد ساندویچ پانل ها نداشته باشند.علاقمندان به این نوع مصالح پیش ساخته می توانند با استفاده از شماره تماسهای ذکر شده با کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات لازم را در این خصوص دریافت نمایید.

این مقاله از سایت خبری افکار نیوز و از مطلب سبک سازی ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل برگرفته شده است

 

برچسب‌ها: ساندویچ پانل سقفی , ساندویچ پانل دیواری,
بایگانی
پیوندها
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 2
کل بازدید : 78