x تبلیغات
مزیت‌های ساندویچ پانل

مزیت‌های ساندویچ پانل

مزیت‌های ساندویچ پانل

مزیت‌های ساندویچ پانل

 

مزایای ساندویچ پانل‌ها از نظر نوع فوم درونی

پنل ساندویچی پلی اورتان:

امکان تولید این پانل به دو روش کانتیونیوز و دیس کانتیونیوز وجود دارد و همچنین این ساندویچ پانل چسبندگی بیشتری نسبت به سایر پنل‌ها دارد. فوم پلی اورتان هیچگونه حفره درونی ندارد و همین امر سبب بهینه سازی انرژی می‌شود.علاوه بر این پیوندهای مولکولی این فوم بسیار بالا می باشد.

پنل ساندویچی پلی استایرن:

این پانل با توجه به قیمت پایینی که دارد می‌تواند در اشکال مختلفی تولید شود.از دیگر ویژگی‌های فوم پلی استایرن، سبک بودن چشمگیر و فوق العاده آن است که سبب حمل و نقل آسان آن می‌شود.

پنل ساندویچی پشم سنگ:

این پنل که تشکیل شده از الیاف طبیعی است، ساختاری بسیار سبک دارد.به عنوان مثال دربرابر مصالح ساختمانی قدیمی 50% سبک تر است و نسبت به سایر پانل‌ها پایداری بالاتری در برابر آتش دارند.

پنل ساندویچی پشم شیشه:

از مهم ترین خواص این پانل‌ها، چگالی پایین آن است که باعث شده درسبک بودن آن تاثیر بسزایی بگذارد. این پانل ها در صنایع گوناگونی همچون صنایع دفاعی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد و عایق گرما، سرما و خاصیت ضد خوردگی نیز از دیگر مزیت‌های این فوم است.

 مزیت‌های ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پانل‌ها از نظر نوع ورق‌های بیرونی

ساندویچ پانل‌ گالوانیزه:

پانل‌های ساندویچی گالوانیزه از دو ورق فولادی از جنس گالوانیزه تشکیل شده اند که در دو طرف آن عایق قرار می‌گیرد و به پانل‌های گالوانیزه معروف‌‌اند. از مزایای این پانل‌ها می توان به مواردی چون طول عمر بالا، با توجه به اینکه از یک لایه ورق نازک تشکیل شده اند، اشاره نمود. این نوع پانل ها به دلیل اینکه با استفاده از روی پوشانده شده است از دوام بالایی برخوردارند و نصب سریع و آسان و مقاوم بودن در برابر انواع شرایط آب و هوایی از دیگر مزایای این نوع پانل ها است.

ساندویچ پانل‌ آلوزینک:

این ساندویچ پنل نیز مانند پنل ساندویچی گالوانیزه به دلیل داشتن دو ورق آلوزینک به ساندویچ پانل آلوزینک معروف است. این پانل از معروف ترین پنل‌های عایق حرارتی و صوتی است و همچنین خاصیت ضد زنگ زدگی بالایی دارد. این پنل های ساندویچی بیشتر در ساخت دیوار سوله‌ها، سردخانه‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته و کانکس‌ها استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل‌ آلومینیوم:

ساندویچ پنل آلومینیوم که از ورق آلومینیوم ساخته شده تمامی خواص آلومینیوم را دارا است. در این نوع پانل به دلیل ویژگی‌های ضد زنگ زدگی و سبک بودن در صنایع ساختمان سازی بصورت گسترده‌ای کاربرد دارد. البته قابل ذکر است پس از ساخت ورق‌های آلوزینک، ساندویچ پانل‌های آلوزینک جایگزین ساندویچ پانل‌های آلومینیوم شد و استفاده از این پانل‌ها روز به روز کاهش یافت. علت این جایگزینی نیز به دلیل خواص ویژه‌ی آلوزینک است چرا که ساندویچ پانل آلوزینک به جز دارا بودن تمامی خواص پانل آلومینیوم خاصیت طول عمر بسیار بالایی نیز دارد.

همچنین ساندویچ پانل‌ها به دو دسته ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم می‌شوند که می‌توانند از جنس‌های مختلفی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم تولید شوند و در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 مزیت‌های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل‌های دیواری می‌توانند از ورق‌هایی با جنس آلوزینک، گالوانیزه وآلومینیوم تولید شوند. همچنین جنس فوم‌های درونی پانل های دیواری از فوم پلی استایرن، فوم پلی اورتان، فوم پشم شیشه و فوم پشم سنگ می‌باشد.

مزایای ساندویچ پانل دیواری عبارتند از ضخامت کم آن‌ها که در ساخت و ساز موجب بیشتر شدن فضای قابل استفاده می‌شود، وزن کم ساندویچ پانل‌ که باعث کمتر شدن هزینه حمل و نقل و همچنین صرفه جویی در هزینه‌های زیر سازی ساختمان مانند اسکلت بندی و پی سازی می‌شود و به دلیل خاصیت عایق پانل‌های ساندویچی هزینه‌های متحمل شده در سیستم‌های گرمایش و سرمایش به حداقل می‌رسد. تنوع رنگی و مدل‌های ساندویچ پانل‌های دیواری سبب می‌شود تا زیبایی سازه‌ها حفظ و در مواردی دو برابر شود. برخی تصور می کنند استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سازه سبب می‌شود تا عبور دادن لوله‌های آب و فاضلاب و سیم کشی‌های برق دشوار شود در صورتی که عبور دادن لوله‌های ساختمانی و سیم کشی سازه‌ها با استفاده از نیروهای زبده و کاربلد به آسانی انجام می‌پذیرد.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی نیز مانند ساندویچ پانل دیواری می‌توانند از جنس‌های مختلفی ساخته شوند . از مزایای ساندویچ پانل‌های سقفی نیز می‌توان به، به صرفه بودن آن نسبت به سایر مصالح قدیمی، سبک بودن پانل‌ها که سبب حمل و نقل آسان آن و همچنین نصب راحت می‌‌شود، ضدحریق بودن، مقاومت و استحکام بالا، طول عمر زیاد، سازگاری با انواع شرایط آب و هوایی اشاره کرد که در صورت آسیب دیدن می‌توان به راحتی آن را دمونتاژ و مونتاژ و یا تعویض کرد. خاصیت ضد زنگ زدگی و خوردگی بالا، عایق خوب صوت و حرارت از مزیت های دیگر پانل های سقفی هستند.

قیمت ساندویچ پانل‌ها

با توجه به نکاتی که در این مقاله برایتان توضیح دادیم، خرید ساندویچ پانل به عوامل مختلفی بستگی دارد. ضخامت ساندویچ پانل، جنس فوم ساندویچ پانل، جنس ورق‌های بیرونی پانل، شرایط بازار، ابعاد، رنگ بندی و.... در قیمت گذاری ساندویچ پانل‌ها تاثیر بسزایی دارد.توجه داشته باشید که پانل ها براساس موارد ذکر شده و به درخواست مشتریان قابلیت تولید دارند و از این نظر هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

شرکت ماموت مفتخر است که با تولید با کیفیت‌ترین محصولات درصدر شناخته شده ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان ساندویچ پانل قرار گرفته است و بسیاری از معماران و مهندسانی که در صنعت ساخت و ساز فعالیت دارند از ساندویچ پانل های شرکت ماموت برای انجام پروژه های خود بهره می گیرند.


برچسب‌ها: مزیت‌های ساندویچ پانل,
بایگانی
پیوندها
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 2
کل بازدید : 78