x تبلیغات
اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟

اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟

اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟

اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟

 

ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز یکی از انواع مصالح پیش ساخته ساختمانی است که با داشتن ویژگی هایی مانند وزن سبک، سرعت حمل و نقل بالا، قابلیت نصب فاق و زبانه یکی از پرکاربردترین پانل های موجود در بازار شناخته شده است و برای پوشش دهی اتاق تمیز کاربرد گسترده ای دارد.

این نوع پنل ها که به ساندویچ پانل اتاق تمیز معروف هستند، به خاطر ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی که دارند یکی از پرکاربردترین نوع ساندویچ پانل ها است و در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده ای دارند. برای ساخت این نوع پانل ها از ورق های دو رو صاف استفاده می شود.ورق های دو رو صاف، ورق هایی هستند که از نظر ظاهری به صورت صیقلی و صاف هستند و هیچ شیاری روی آنها دیده نمی شود.

مشخصات فنی ساندویچ پانل کلین روم یا اتاق تمیز

پانل های دو رو صاف در ضخامت های ۴، ۵، ۶، ۸، ،۱۲ و ۱۵ بر حسب دلخواه و سفارش مشتری قابل سفارش هستند و از این نظر هیچ گونه محدودیتی ندارد.عرض این ساندویچ پانل ها ۱.۹۵، طول ۱ تا ۱۳ متر و در انواع دورو صاف، یک رو صاف و یک رو شیاردار قابلیت تولید دارند.

پانل های ساندویچی اتاق تمیز به صورت فاق و زبانه طراحی شده اند و به راحتی در داخل یکدیگر چفت می شوند و این یکی از روش های راحت نصب پانل است زیرا نیازی به استفاده از پیچ و مهره ندارد و با استفاده از ابزارهای مخصوص اتاق تمیز انجام شود.عدم نیاز به پیچ و مهره برای نصب این نوع پانل ها یکی از تفاوت هایی است که این پانل ها با سایر پانل ها دارد و همین موجب محبوبیت رور افزون آنها شده است.

ساخت اتاق تمیز با ساندویچ پانل

همانطور که ذکر شد اتاق تمیز، اتاق هایی هستند که بایستی عاری از هر گونه میکروب و آلودگی باشند و برای ساخت این نوع اتاق ها استانداردها و تجهیزات مخصوصی باید استفاده شود.به منظور پوشش دهی سقف این اتاق ها از ساندویچ پانل سقفی و جهت پوشاندن دیوارها از ساندویچ پانل دیواری استفاده می گردد. البته به یاد داشته باشید که نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری در ساخت این نوع اتاق ها بایستی توسط نصابان متخصص و با تجربه انجام گیرد ودر غیر اینصورت اتاق تمیز در مدت کوتاهی دچار آسیب دیدگی شده و نیاز به تعویض ساندویچ پانل ها خواهد بود.

در مرحله بعدی نوبت به جایگذاری پنجره ها، چارچوب درب ها و سایر تجهیزات اتاق تمیز می رسد.در آخرین مرحله به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار، درزها سیلکون کاری شده و این کار مانع از ورود هر گونه آلودگی به داخل اتاق تمیز می شود و در واقع ایزوله کردن اتاق تمیز می شود.

مزایای ساندویچ پانل اتاق تمیز یا کلین روم

 

همانطور که قبلا ذکر شد یکی از مزایای این نوع ساندویچ پانل ها، بهداشتی بودن آن است که به دلیل ساختار صیقلی و صافی که دارد موجب می شوند آلودگی و هر گونه گرد و غبار و میکروب نتواند به داخل اتاق تمیز نفوذ نداشته باشد.در صورتی که هر گونه شیار یا موج در سطح پانل وجود داشته باشد، گرد و غبار و آلودگی به راحتی به داخل اتاق تمیز ورود خواهد داشت و به این ترتیب محیطی غیر استاندارد و غیر بهداشتی ایجاد می شود و دیگر به عنوان اتاق تمیز قابل استفاده نخواهد بود.

پانل اتاق تمیز وزن بسیار سبکی دارند و این باعث می شود وزن اتاق هایی که با این ساندویچ پانل ها ساخته می شود نیز کاهش یابد.

این نوع ساندویچ پنل ها به دلیل خاصیت عایق بودن در برابر تغییرات دمایی بسیار مقاوم بوده و در نتیجه بهترین گزینه برای پوشش دهی سقف و دیوار سازه هایی مانند اتاق تمیز خواهد بود.

برای قسمت مرکزی پانل های ساندویچی اتاق تمیز از فوم پلی یورتان که یکی از با کیفیت ترین فوم های موجود در بازار است، استفاده می شود. استفاده از فوم پلی یورتان مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی دارد و مانع از پخش شعله های حریق می شود.

پنل های اتاق تمیز یا کلین روم به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارند باعث می شود این نوع پانل ها مقاومت خوبی در برابر خورده شدن، پوسیدگی، نفوذ میکروب ها و باکتری داشته باشند که یکی از دلایل برتریت این نوع پانل ها نسبت به سایر ساندویچ پانل ها است.

کاربرد ساندویچ پانل اتاق تمیز

این نوع پنل ها به دلیل اینکه با استفاده از ورق صاف تشکیل شده اند با نام پانل های دو رو صاف نیز شناخته می شوند و برای ساخت مکان هایی مانند کارگاه های مواد غذایی، داروسازی،آزمایشگاه ها، تجهیزات بیمارستانی مانند اتاق عمل ها، کارخانجات تهیه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و… کاربرد گسترده ای دارند.البته این نوع پانل ها به عنوان پانل های کلین روم نیز معروف هستند.دلیل این نامگذاری به این خاطر است که این نوع پانل ها عمدتا برای ساخت اتاق های تمیز کاربری دارند.

قیمت ساندویچ پانل اتاق تمیز

قیمت ساندویچ پانل اتاق تمیز بسته به ابعاد، ضخامت، نوع ورق و نوع فوم می تواند متغیر باشد و براساس درخواست و دلخواه مشتریان متفاوت است. جهت اطلاع بیشتر از قیمت ساندویچ پانل آلوزینک می توانید از طریق شماره تماسهای ذکر شده در سایت با بخش فروش ما در ارتباط بوده و از کارشناسان فروش ما در این زمینه راهنمایی بخواهید.

این مطلب از سایت دیار میرزا و از مقاله اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟ برگرفته شده است.

برچسب‌ها: اتاق تمیز یا کلین روم چیست؟,
بایگانی
پیوندها
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 2
بازدید سال گذشته : 2
کل بازدید : 78